یک محصول می تواند تعداد زیادی تگ داشته باشد ، در مقابل ، یک تگ میتواند تعداد زیادی محصول داشته باشد !! خوب دقت کنید 🙂
تگ ها کلماتی یک بخشی هستند و اگه تگی چند بخشی نوشته بشه ، دیگه یک تگ نیست و خودش چند تگ محسوب میشه . اینم دقت کنید .
برای هر صفحه ، هر پست ، هر محصول ، بهترین حالت ۵ تا ۱۰ تگ ( کلمات یک بخشی ) می باشد . اگر عبارتی مثل : خرید پستی بازی شبان رو به عنوان تگ بنویسید ، این یعنی شما ۴ تگ نوشتید نه یک تگ !
و اینکه گوگل جدیدا سایت هایی که بیش از اندازه تگ استفاده میکنند رو به عنوان اسپم جزیمه نیز میکنه . پس میانه رو باشید .
با اینکه تفاوت این دو تا رو از لحاظ سئو و تخصصی اصلا نمیدونم ولی به صورت تجربی نزدیک ۱ ساله که دارم از هر دو تاشون استفاده میکنم و نتیجه بسیار خوبی هم تا حالا گرفتم
اول کلمات کلیدی
من معمولا به اینصورت از کلمات کلیدی استفاده میکنم
محصول مثلا نوکیا ۵۵۳۰
عنوان : نوکیا ۵۵۳۰ اصل دارای ضمانت نامه معتبر
کلمات کلیدی : نوکیا ۵۵۳۰ اصل , nokia 5530, خرید اینترنتی, فروشگاه اینترنتی, نوکیا ۵۵۳۰ با ضمانت , و…..
ولی من رو برچسب ها تمرکز بیشتری دارم مثلا برچسب هایی که برای این محصول میزنم اینا ممکنه باشه :
خرید اینترنتی گوشی نوکیا ۵۵۳۰ | nokia 5530
فروشگاه اینترنتی نوکیا ۵۵۳۰ | nokia 5530 با ضمانت نامه معتبر
حالا اگه این محصول مثلا سه رنگ مختلف داشته باشه یکی از برچسب ها این میتونه باشه :
موبایل نوکیا ۵۵۳۰ در سه رنگ سفید،مشکی،نقره ای
در حالی که برچسب رایجی که اکثرا انتخاب میشه به این شکل هست :
ولی وقتی به این شکل استفاده بشه معمولا نتیجه مطلوبی نداره..
تا حالا چند نفر از ورودی گوگل شما از برچسب دو کلمه ای بوده ؟
تا حالا رو کدوم لینک از نتایج جستجو کلیک کردید که فقط دو کلمه بوده مثلا فروشگاه اینترنتی ؟
اگه همین حالا تو گوگل بزنید خرید اینترنتی گوشی نوکیا ، فکر میکنید لینکی که بر چسب خورده “نوکیا” تو ردیف چندم گوگل هست ؟
چند تا از نتایجی که نشون داده میشه مربوط به لینک tag هست ؟
مطمئنا تا چندین صفحه همچین لینکی وجود نداره
حالا جواب سوال اصلی به نظر من :
کلمات کلیدی نوعی تکمیل کننده عنوانیه که برای موضوع یا نام محصول انتخاب میکنیم و راهنمای موتور های جستجو برای درک بهتر عنوان
ولی بر چسب خودش عنوان جدیدی میتونه باشه برای همون محصول به طوری که میشه با استفاده از برچسب موتور های جستجو رو مجبور کرد با کلمات بیشتری محصول ما رو به کاربر پیشنهاد بده مثلا :
اگه کسی تو گوگل به چند طریق زیر جستجو کنه احتمال نشون دادن محصول ما بیشتر خواهد بود :
خرید اینترنتی نوکیا ۵۵۳۰
خرید اینترنتی nokia 5530
فروشگاه ایترنتی نوکیا ۵۵۳۰
فروشگاه اینترنتی nokia 5530
خرید نوکیا ۵۵۳۰ رنگ سفید
و…
…
..
اگه از برچسب درست استفاده بشه احتمال ورودی شدیدا بالا میره ولی اگه نادرست استفاده بشه به فروشگاه ضربه شدیدی وارد میشه چون هر برچسب یک صفحه با محتوای تکراری برای سایت تعریف میکنه که خودش نوعی تخلفه و اگه زیاد استفاده بشه جریمه و کاهش ورودی رو به همراه داره
از طرفی کلمات کلیدی با اینکه جستوجو گر ها رو راهنمایی میکنن ولی برای کاربر قابل دیدن نیست ولی بر چسب ها تو نتایج ایندکس شده و کاملا قابل مشاهده هستن و میشه با استفاده از جمله سازی درست کاربر رو تشویق به کلیک کرد
البته اینا نظر منه و به احتمال زیاد اکثریت باهاش مخالف هستن و از لحاظ سئو و علمی درست نیست با وجود این ارزش یکبار امتحان کردن برای حد اقل یک محصول رو داره
سلام
برچسب که در انگلیسی با عنوان Tag شناخته میشه توضیحات و کلماتی هستند که در مورد یک موضوع و محصول ایجاد میشه و این برچسب یا همان Tag ها باعث میشه نتایج بهتری از موضوع و محصول ما در موتور های جستجو مانند گوگل ثبت بشه
کلمات کلیدی که Keywords شناخته میشه واژه هایی هستند که کاربران برای یافتن مطالب مورد نظر خودشون در حین جستجو در موتور های جستجوگر مانند گوگل مورد استفاده قرار میگیره . وقتی که کاربر یا مشتری موضوع یا محصول ما رو در گوگل جستجو میکنه برای یافتن مطالب مورد نظر خودش از کلمات مرتبط با اون مطلب و محصول استفاده میکنه .
هر چند که این دو خیلی نزدیک هم هستند و معنی تقریبا نزدیکی به هم دارند اما کلمات کلیدی تاثیر بیشتری در افزایش ترافیک سایت و فروشگاه داره .
با سلام خدمت شما کاربر گرامی
با توجه به سوال شما لازم به ذکر است که این مسایل تاثیر بسیار زیادی بر روی ترافیک سایت سما دارند. لذا باید با توجه به ان سایت خود را بسازید
در زیر به بررسی کلمه کلیدی و برچسب می پردازیم
برچسب یا tag چیست ؟ به لغات یا جملاتی گفته میشود که برای جذب مخاطبینی که از دیگر لغات و جملات مترادف استفاده میکنند ، استفاده میشود .
مثال : شما به دنبال مقاله ای درباره کلمات کلیدی هستید ، میتوانید آن را به صورت های مختلف سرچ کنید :
۱ – چگونه از کلمات کلیدی استفاده کنید
۲ – کلمات کلیدی مناسب وب سایت
۳ – چند کلمه کلیدی استفاده کنیم
خب مقاله مورد نظر درباره استفاده مناسب از ” کلمات کلیدی ” میباشد اما بسیاری از کاربران آن را مانند بالا با جملات دیگری جستجو میکنند . شما با قرار دادن جملات ، لغات مترادف و پرکاربرد دیگر ، موتورهای جستجو و کاربران را به سمت مقاله خود هدایت میکنید . با این کار موتورهای جستجو میفهمند که با جملات دیگری نیز مقاله شما در ارتباط بوده و برای کاربر مفید است .
کلمه کلیدی چیست ؟ در واقع لغت یا جمله ای است که شما میخواهید برای آن در گوگل رتبه کسب کنید و اصلی ترین قسمت مقاله شما میباشد که همه چیز درباره آن است . این لغت یا جمله قسمت اصلی صفحه ، سایت و مقاله میباشد ، زیرا اصلی ترین قسمت گرفتن ورودی از گوگل است . بر خلاف اسم آن کلمه کلیدی فقط یک لغت نبوده بلکه میتواند یک جمله باشد .
مثال : مقاله شما درباره ” اشتباهات در استفاده از تگ ” میباشد . واضح است که کلمه اصلی این مقاله” تگ ” است . یعنی کلمه کلیدی شما ” تگ ” یا ” استفاده از تگ ” میباشد . شما باید به آن توجه کنید ، زیرا باید چندبار این کلمه را در مقاله خود تکرار کنید . البته اگر به طور طبیعی وقتی شما درباره یک موضوع خاصی مقاله ای می نویسید چند بار آن را تکرار میکنید . کلمات کلیدی را نباید بیشتر از ۲۰% از کل مقاله را تشکیل دهد . یعنی از هر ۱۰۰ لغت بیشتر از ۲۰ بار تکرار نشود .
همیشه کلمه کلیدی خود را قبل از نوشتن مقاله انتخاب کنید ، سپس آن را به طور هوشمندانه در متن به کار ببرید .
نکته مهم : به هیچ وجه از کلمه کلیدی به صورت زیاد و غیر طبیعی استفده نکنید . همیشه راحتی کاربر را مدنظر قرار دهید
برچسب فقط جنبه نمایش کلمات کلیدی رو دارن به کاربرامون
هیچ ربطی به سئو و تاثیری هم تو گوگل اصلا نداره
برچسب فقط برای این است که به کاربرامون بگیم کلمات کلیدی سایتمون اینا هستن
یک محصول می تواند تعداد زیادی تگ داشته باشد ، در مقابل ، یک تگ میتواند تعداد زیادی محصول داشته باشد !! خوب دقت کنید 🙂
تگ ها کلماتی یک بخشی هستند و اگه تگی چند بخشی نوشته بشه ، دیگه یک تگ نیست و خودش چند تگ محسوب میشه . اینم دقت کنید .
برای هر صفحه ، هر پست ، هر محصول ، بهترین حالت ۵ تا ۱۰ تگ ( کلمات یک بخشی ) می باشد . اگر عبارتی مثل : خرید پستی بازی شبان رو به عنوان تگ بنویسید ، این یعنی شما ۴ تگ نوشتید نه یک تگ !
و اینکه گوگل جدیدا سایت هایی که بیش از اندازه تگ استفاده میکنند رو به عنوان اسپم جزیمه نیز میکنه . پس میانه رو باشید .
با اینکه تفاوت این دو تا رو از لحاظ سئو و تخصصی اصلا نمیدونم ولی به صورت تجربی نزدیک ۱ ساله که دارم از هر دو تاشون استفاده میکنم و نتیجه بسیار خوبی هم تا حالا گرفتم
اول کلمات کلیدی
من معمولا به اینصورت از کلمات کلیدی استفاده میکنم
محصول مثلا نوکیا ۵۵۳۰
عنوان : نوکیا ۵۵۳۰ اصل دارای ضمانت نامه معتبر
کلمات کلیدی : نوکیا ۵۵۳۰ اصل , nokia 5530, خرید اینترنتی, فروشگاه اینترنتی, نوکیا ۵۵۳۰ با ضمانت , و…..
ولی من رو برچسب ها تمرکز بیشتری دارم مثلا برچسب هایی که برای این محصول میزنم اینا ممکنه باشه :
خرید اینترنتی گوشی نوکیا ۵۵۳۰ | nokia 5530
فروشگاه اینترنتی نوکیا ۵۵۳۰ | nokia 5530 با ضمانت نامه معتبر
حالا اگه این محصول مثلا سه رنگ مختلف داشته باشه یکی از برچسب ها این میتونه باشه :
موبایل نوکیا ۵۵۳۰ در سه رنگ سفید،مشکی،نقره ای
در حالی که برچسب رایجی که اکثرا انتخاب میشه به این شکل هست :
نوکیا ۵۵۳۰
فروشگاه اینترنتی موبایل
فروشگاه اینترنتی
نوکیا
۵۵۳۰
خرید اینترنتی
…
..
ولی وقتی به این شکل استفاده بشه معمولا نتیجه مطلوبی نداره..
تا حالا چند نفر از ورودی گوگل شما از برچسب دو کلمه ای بوده ؟
تا حالا رو کدوم لینک از نتایج جستجو کلیک کردید که فقط دو کلمه بوده مثلا فروشگاه اینترنتی ؟
اگه همین حالا تو گوگل بزنید خرید اینترنتی گوشی نوکیا ، فکر میکنید لینکی که بر چسب خورده “نوکیا” تو ردیف چندم گوگل هست ؟
چند تا از نتایجی که نشون داده میشه مربوط به لینک tag هست ؟
مطمئنا تا چندین صفحه همچین لینکی وجود نداره
حالا جواب سوال اصلی به نظر من :
کلمات کلیدی نوعی تکمیل کننده عنوانیه که برای موضوع یا نام محصول انتخاب میکنیم و راهنمای موتور های جستجو برای درک بهتر عنوان
ولی بر چسب خودش عنوان جدیدی میتونه باشه برای همون محصول به طوری که میشه با استفاده از برچسب موتور های جستجو رو مجبور کرد با کلمات بیشتری محصول ما رو به کاربر پیشنهاد بده مثلا :
اگه کسی تو گوگل به چند طریق زیر جستجو کنه احتمال نشون دادن محصول ما بیشتر خواهد بود :
خرید اینترنتی نوکیا ۵۵۳۰
خرید اینترنتی nokia 5530
فروشگاه ایترنتی نوکیا ۵۵۳۰
فروشگاه اینترنتی nokia 5530
خرید نوکیا ۵۵۳۰ رنگ سفید
و…
…
..
اگه از برچسب درست استفاده بشه احتمال ورودی شدیدا بالا میره ولی اگه نادرست استفاده بشه به فروشگاه ضربه شدیدی وارد میشه چون هر برچسب یک صفحه با محتوای تکراری برای سایت تعریف میکنه که خودش نوعی تخلفه و اگه زیاد استفاده بشه جریمه و کاهش ورودی رو به همراه داره
از طرفی کلمات کلیدی با اینکه جستوجو گر ها رو راهنمایی میکنن ولی برای کاربر قابل دیدن نیست ولی بر چسب ها تو نتایج ایندکس شده و کاملا قابل مشاهده هستن و میشه با استفاده از جمله سازی درست کاربر رو تشویق به کلیک کرد
البته اینا نظر منه و به احتمال زیاد اکثریت باهاش مخالف هستن و از لحاظ سئو و علمی درست نیست با وجود این ارزش یکبار امتحان کردن برای حد اقل یک محصول رو داره
تفاوت اصلی اینها در نوع کاربردشون هست.
کلمات کلیدی برای برجسته کردن عنوان و توضیحات عنوان هستش و باید از کلماتی استفاده بشه که در عنوان و توضیحات هست.
اما تگ ها برای عنوان کردن کلمات مترادف ، هم معنی یا با املای متفاوت استفاده میشه.
سلام
برچسب که در انگلیسی با عنوان Tag شناخته میشه توضیحات و کلماتی هستند که در مورد یک موضوع و محصول ایجاد میشه و این برچسب یا همان Tag ها باعث میشه نتایج بهتری از موضوع و محصول ما در موتور های جستجو مانند گوگل ثبت بشه
کلمات کلیدی که Keywords شناخته میشه واژه هایی هستند که کاربران برای یافتن مطالب مورد نظر خودشون در حین جستجو در موتور های جستجوگر مانند گوگل مورد استفاده قرار میگیره . وقتی که کاربر یا مشتری موضوع یا محصول ما رو در گوگل جستجو میکنه برای یافتن مطالب مورد نظر خودش از کلمات مرتبط با اون مطلب و محصول استفاده میکنه .
هر چند که این دو خیلی نزدیک هم هستند و معنی تقریبا نزدیکی به هم دارند اما کلمات کلیدی تاثیر بیشتری در افزایش ترافیک سایت و فروشگاه داره .
پاسخگو
با سلام خدمت شما کاربر گرامی
با توجه به سوال شما لازم به ذکر است که این مسایل تاثیر بسیار زیادی بر روی ترافیک سایت سما دارند. لذا باید با توجه به ان سایت خود را بسازید
در زیر به بررسی کلمه کلیدی و برچسب می پردازیم
برچسب یا tag چیست ؟ به لغات یا جملاتی گفته میشود که برای جذب مخاطبینی که از دیگر لغات و جملات مترادف استفاده میکنند ، استفاده میشود .
مثال : شما به دنبال مقاله ای درباره کلمات کلیدی هستید ، میتوانید آن را به صورت های مختلف سرچ کنید :
۱ – چگونه از کلمات کلیدی استفاده کنید
۲ – کلمات کلیدی مناسب وب سایت
۳ – چند کلمه کلیدی استفاده کنیم
خب مقاله مورد نظر درباره استفاده مناسب از ” کلمات کلیدی ” میباشد اما بسیاری از کاربران آن را مانند بالا با جملات دیگری جستجو میکنند . شما با قرار دادن جملات ، لغات مترادف و پرکاربرد دیگر ، موتورهای جستجو و کاربران را به سمت مقاله خود هدایت میکنید . با این کار موتورهای جستجو میفهمند که با جملات دیگری نیز مقاله شما در ارتباط بوده و برای کاربر مفید است .
کلمه کلیدی چیست ؟ در واقع لغت یا جمله ای است که شما میخواهید برای آن در گوگل رتبه کسب کنید و اصلی ترین قسمت مقاله شما میباشد که همه چیز درباره آن است . این لغت یا جمله قسمت اصلی صفحه ، سایت و مقاله میباشد ، زیرا اصلی ترین قسمت گرفتن ورودی از گوگل است . بر خلاف اسم آن کلمه کلیدی فقط یک لغت نبوده بلکه میتواند یک جمله باشد .
مثال : مقاله شما درباره ” اشتباهات در استفاده از تگ ” میباشد . واضح است که کلمه اصلی این مقاله” تگ ” است . یعنی کلمه کلیدی شما ” تگ ” یا ” استفاده از تگ ” میباشد . شما باید به آن توجه کنید ، زیرا باید چندبار این کلمه را در مقاله خود تکرار کنید . البته اگر به طور طبیعی وقتی شما درباره یک موضوع خاصی مقاله ای می نویسید چند بار آن را تکرار میکنید . کلمات کلیدی را نباید بیشتر از ۲۰% از کل مقاله را تشکیل دهد . یعنی از هر ۱۰۰ لغت بیشتر از ۲۰ بار تکرار نشود .
همیشه کلمه کلیدی خود را قبل از نوشتن مقاله انتخاب کنید ، سپس آن را به طور هوشمندانه در متن به کار ببرید .
نکته مهم : به هیچ وجه از کلمه کلیدی به صورت زیاد و غیر طبیعی استفده نکنید . همیشه راحتی کاربر را مدنظر قرار دهید